vineri, 26 februarie 2010

Moarte in bijuterii


Bijuteriile funebre ale artistei Julia deVille au schimbat pentru o seara atmosfera magazinului exclusivist Entrance

Deschis de curând în inima capitalei,pe strada Ion Brezoianu, magazinul găzduiește branduri de lux, la mare căutare pentru cunoscători. Printre firme precum Comme des Garcons, Ivan Grundhal, Giuliano Fujiwara,Monies, și-a făcut loc și australianca Julia deVille.

Lansarea colecției sale, Disce Mori (Invata sa mori) , a adunat la lăsarea serii fashioniști de tot felul. De la designeri tineri, non-conformiști ca Rhea Costa, hair-styliști consacrați ca Laurent Tourette, vedete nu tocmai apreciate pentru stilul lor vestimentar ca Mircea Solcanu până la creatori de pantofi precum Corina Naduh (Smiling Shoes), toată inima târgului a fost prezentă. Colecția sa de bijuterii are ca temă principală moartea și este compusă din inele, broșe, lanțuri din aur si argint prelucrate in mod traditional. “Cred că este foarte important să realizăm că suntem ființe muritoare. Devenim atât de obsedați de viitor încât uităm să trăim în prezent” , declara aceasta pe unele dintre pliantele împărțite la eveniment . Așezate în centrul magazinului, puternic iluminate, bijuteriile sale sunt o îmbinare perfectă a prețiosului, a procesului de împăiere și a lucrului cu pielea. Neconvențională, creatoarea a folosit materiale precum lignit, păr de om, de animal, schelete de oameni, animale care au murit din cauze naturale și împăiate și a ales ca mod de prezentare punerea bijuteriilor în colivii decorate cu pene negre. Deși sunt ieșite din comun și se încadrează în stilul haute couture, Julia deVille are ca fundament inspirațional perioada victoriană între secolele XIV-XVIII. Pe atunci , văduvele sau văduvii își gravau pe verighetă floarea care doreau să apară pe mormânt și numele soțului,respectiv soției .Exclusiviste si chiar morbide, accesoriile nu au avut succes in randul tuturor celor invitati. "Sunt foarte ciudate si nu stiu daca as putea purta asa ceva vreodata.Ca spectacol si manifest este ceva deosebit, intr-adevar ", a declarat designerita Rhea Costa.Atmosfera prezentarii a fost in concordanta cu tema colectiei, rece si funebra,in tonuri reci, dar deloc incomoda. Tratati cu apa Evian, ciocolaturi din cele mai fine, tigari Sobranie, invitatii au socializat unii cu altii, uitand scopul venirii.

Colecția Disce Mori , formata din bijuterii Memento Mori ce se găsesc de acum in magazinul Entrance, tin să reamintească permanent conditia muritoare a omului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu